Kaliskie Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Cukrzycą
php-fusion-themes
php-fusion-themesStrona Główna ˇ Linki ˇ Galeria ˇ Newsy ˇ Szukaj ˇ Śledź nas na FACEBOOK'u Październik 23 2019 12:03:21php-fusion-themes
php-fusion-themesNawigacjaphp-fusion-themes
php-fusion-themes Strona Główna
Linki
Galeria
Newsy
Szukaj
Śledź nas na FACEBOOK'u
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesWarto zobaczyć !php-fusion-themes
php-fusion-themes Wydarzenia
"Przyjaciel Dziecka"
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesO stowarzyszeniuphp-fusion-themes
php-fusion-themes Statut
Sprawozdanie merytoryczne 2011
Sprawozdanie finansowe 2011
Sprawozdanie finansowe 2012
Sprawozdanie finansowe 2013
Sprawozdanie finansowe 2014
Sprawozdanie finansowe 2015
Sprawozdanie finansowe 2016
Sprawozdanie finansowe 2017
Sprawozdanie finansowe 2018
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOnlinephp-fusion-themes
php-fusion-themes Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 135
Najnowszy Użytkownik: gosiaqua
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesCiągły Montoring Glikemii (CGM)php-fusion-themes
php-fusion-themes Co to jest CGM? php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDIABETYK w marcu !php-fusion-themes
php-fusion-themes
Newsy

SAMI O SOBIE
Dośka na Madagaskarze

Spotkały mnie problemy typowe dla diabetyków, które w Europie są łatwe do rozwiązania. Kilka dni po przyjeździe zobaczyłam szyderczy uśmiech pękniętej pięty. Jak sobie z tym radzić wśród wszechobecnego brudu i takiej ilości bakterii, że prawie je widać gołym okiem? Na szczęście wyposażyłam się w odpowiedni asortyment. Jak na rasową pielęgniarkę przystało, miałam solidny zapas opatrunków (chociaż przywiozłam je z myślą, że oddam do przychodni, skorzystałam z kilku) oraz nieocenioną maść z witaminą A. Ze skarpetki wycięłam sobie opatrunek zewnętrzny zabezpieczający piętę i chodziłam w wygodnych butach. Po kilku dniach intensywnej pielęgnacji pięta przestała się szczerzyć. Kłopotliwe okazało się także przechowywanie insuliny w miejscu, gdzie temperatura przekracza 40 stopni i często brakuje lodówki lub prądu.

 

 

DIABETYK POLECA
Wielkanoc pod (samo)kontrolą

Przed nami kolejny kłopotliwy pod względem dietetycznym moment w roku. Z jednej strony czas kulinarnych pokus, z drugiej frustracji i pogorszonego samopoczucia ze względu na wyniki pomiarów glikemii. W okresie Wielkanocy połączenie polskiej tradycji – i jej niewątpliwie kuszących smakołyków – z wyrównaniem cukrzycy stanowi nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak je podjąć z sukcesem. Symbolem Świąt Wielkanocnych są oczywiście jajka, które można zjadać w wersji mniej i bardziej kalorycznej, w zależności od przepisu i sposobu podania. Samo jajko zawiera ok. 88 kcal, jednak kiedy dodamy do niego „tylko” jedną łyżeczkę majonezu, podniesiemy jego energetyczność do 128 kcal. Podobnie w przypadku mięs. Zdecydowanie lepiej sięgnąć po chudą szynkę, której plaster o wadze 50 g ma ok. 126 kcal, niż po pasztet, którego taka sama porcja dostarcza 195 kcal. Jeszcze lepszym rozwiązaniem, szczególnie jeśli trzeba ograniczać tłuszcz, jest szynka drobiowa, której 50 g to zaledwie 49 kcal. Każdy posiłek, także świąteczny, powinien składać się z warzyw. W okresie świątecznym surówki przygotowujemy oczywiście tak jak na co dzień, czyli bez dodatku śmietany czy majonezu, ale koniecznie z dodatkiem oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek.

 

 

ROZWAŻANIA O CUKRZYCY
Cukrzyca a wsparcie bliskich

Im człowiek starszy, tym większa separacja od rodziców, a ich zaangażowanie w sprawy cukrzycowe mniejsze. Młody człowiek idzie na studia, wyjeżdża do innego miasta, zaczyna pracować i poznaje swojego towarzysza życia. Jest już zazwyczaj bardzo samodzielny. Jeśli jednak nie, zaangażowanie rodziców znowu może być znaczące (np. umówienie wizyty u diabetologa, pomaganie w rożnych cukrzycowych problemach, konsultowanie problemów). Rola rodziców zdecydowanie maleje, gdy dorosłe już dziecko zaczyna poważny związek, planuje dzieci itp. Wówczas to raczej partner staje się wsparciem i motywatorem. Czasem może pomoc w założeniu wkłucia, czy wykonaniu pomiaru. Warto jednak pamiętać, że cukrzycowe obowiązki to w głównej mierze nasza sprawa i nie powinniśmy, szczególnie na początku, obarczać bliskich ludzi zbyt dużą odpowiedzialnością. Im naturalniej podchodzimy do sprawy, tym większa szansa, że nasz towarzysz też się zaangażuje.

 

 

POD LUPĄ
Mocne kości 

Na całym świecie wapń suplementowany jest pod postacią rożnych soli i chelatów. Przy wyborze preparatu zawierającego wapń szczególną uwagę należy zatem zwrócić na rodzaj tej soli – zasady są tutaj podobne jak w przypadku preparatow magnezu. Nieorganiczne sole wapnia (siarczany, fosforany, węglany) cechuje niski stopień przyswajalności. Oznacza to, że z zażywanych przez nas tabletek i kapsułek tylko niewielka część wapnia zostanie wchłonięta do organizmu. Do najskuteczniej wchłanianych należą organiczne chelaty minerałow (aminokwasowe, cytryniany i glukoniany). Zdecydowanie najpowszechniej stosowaną w lecznictwie solą wapnia jest węglan (CaCO3). Otrzymuje się go ze źródeł kopalnych, a także na drodze syntezy chemicznej. Obecnie dużą popularnością cieszą się również produkty zawierające węglan pochodzenia zwierzęcego.

 

 

ZDROWO ŻYWIENIOWO
Nowa piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Pierwsze zasady zdrowego odżywiania dołączone do piramidy brzmią, że posiłki należy spożywać regularnie, przynajmniej 4–5 razy dziennie, co mniej więcej 3–4 godziny oraz że warzywa i owoce powinniśmy jadać jak najczęściej i w jak największych ilościach. Powinny stanowić przynajmniej połowę zjadanych codziennie produktów, przy czym należy zachować odpowiednie proporcje – trzy części warzyw, jedna część owoców. Ten awans jest prawdziwą rewolucją, ponieważ podstawy piramid zawsze były zajmowane przez produkty zbożowe. Badania jednak mówią same za siebie. Warzywa i owoce są wielką skarbnicą składników odżywczych, witamin, związków mineralnych i polifenoli, zapobiegających chorobom cywilizacyjnym, chroniących przed nowotworami i wzmacniających odporność. Ze względu na ogromne korzyści wynikające z ich spożywania należy zjeść ich przynajmniej 600–1000 g dziennie. Ze względu na obecność enzymów ułatwiających trawienie, szczególnie w świeżej postaci, powinny być dodawane do każdego posiłku.


php-fusion-themes Dodane przez SPDiMzC dnia marzec 12 2016 18:25:190 Komentarzy ˇ 599 Czytań - Drukuj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesKomentarzephp-fusion-themes
php-fusion-themes Brak komentarzy. php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDodaj komentarzphp-fusion-themes
php-fusion-themes Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOcenyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLogowaniephp-fusion-themes
php-fusion-themes
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themes

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie